Новини

Месечният билет за влакове, автобуси и трамваи в Германия става 49 евро

От януари Германия ще въведе билет за обществения транспорт в цялата страна, който струва 49 евро на месец.

Министърът на транспорта Волкер Висинг заяви, че този ход има за цел да намали емисиите и да помогне на хората да се справят с кризата с разходите за живот.

През лятото като експеримент беше въведен билет за 9 евро на месец. Новият „Deutschlandticket“ или немски билет повишава това до 49 евро или около 1,60 евро на ден.

Ще може да пътуваме между Париж и Берлин с високоскоростен влак

Билетът важи за автобуси и влакове – всички градски транспорти на къси и средни разстояния – на по-ниска цена от нормалната. Няма да важи за междуградските влакове.

Министрите на транспорта от 16 различни германски провинции се споразумяха за новата месечна такса. Той ще бъде приложен „възможно най-скоро“, според съобщение на федералното правителство. Това може да стане най-скоро на 1 януари 2023 г.

Вместо еднократна покупка като схемата от €9 това лято, новият безхартиен билет ще се предлага като абонамент.

Това е привлекателна опция, тъй като ще бъде валидна за всички мрежи на германския обществен транспорт – много от които имат объркваща система за тарифиране.

Какво стана с месечния билет от €9?

През юни, юли и август беше изпробван билет за 9 евро, който позволи на хората да пътуват през влакове, автобуси и трамваи в цялата страна.

Той беше въведен, за да се опита да се пребори с нарастващата инфлация в резултат на войната на Русия в Украйна. Билетът също така трябваше да насърчи хората да използват екологичен транспорт и да намалят потреблението на гориво.

Асоциацията на германските транспортни компании VDV заяви, че е спестила около 1,8 милиона тона въглеродни емисии през тези три месеца.

Някои държави също са решили да създадат своя собствена версия на схемата. Берлин въведе билет от 29 евро, който важи за обществения транспорт в региона. Абонаментът беше пуснат в продажба през октомври, но ще бъде достъпен само до края на март следващата година.

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button