Мащабна инициатива в защита на туризма започна в социалните мрежи. Тя е под надслов „Чиста е” и цели да привлече повече туристи по нашето Черноморие. Рекламната кампания получи одобрението на туристическия бранш.
Кампанията, която стартира у нас с мотото „Чиста е!“, е организирана от хотелиери. Инициативата е на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели (BAHE). Целта е чрез простичкото и позитивно послание страната ни да покаже на своите партньори и на потенциалните туристи, че нямат основания да се притесняват за качеството на морската вода в България.
Нетипичната рекламна кампания, в която хотелиери нагазиха в Черно море, за да привлекат туристи набира все по-голяма популярност. С #Чиста е, бизнесът иска да покаже, че водата на родното Черноморие не е замърсена и няма поводи за притеснение.
„Водата на нашето Черноморие е достатъчно чиста – такава, каквато е била през всички години. Разбира се, когато има някакви течения – се появяват водорасли, появяват се някакви други боклуци, но те са временни, които съответно се почистват като излязат на брега и водата си е на места, просто кристална”, каза Емил Коларов, председател на Сдружението на заведенията в България.
Колко по-скъпа ще бъде почивката у нас това лято?
За чистотата на водата по Южното Черноморие гарантират специалистите от РЗИ-Бургас, които изследват водата по микробиологични показатели. От началото на сезона са извършени 142 анализи на проби на морската вода. Не само планирани, но и по сигнали на граждани.
„Качеството на водите е отлично. Резултатите показват ,че няма отклонения от изискванията на Наредбата”, заяви Веселина Петрова- нач отдел в РЗИ- Бургас.
След инцидента с взривената язовирна стена на „Нова Каховка“ в Украйна мониторинг на Черно море се прави всяка седмица и по Северното Черноморие. Вече се следи и за замърсяване с пестициди, освен с обичайните нефтопродукти и тежки метали, предава Нова.
От Националния борд по туризъм са на мнение, че кампанията „Чиста е”, в която се включи и министърът на туризма Зарица Динкова, не е ефективна.
„Ситуацията е критична и предкризисна. Доскоро определяхме фигурата министър на туризма, а отскоро е турист в ролята на министър. Забавно е, но несериозно и непрофесионално министърът да влиза в морето. На това правителство туризмът явно не му е важен”, коментира Полина Карастоянова.
„Няма съответната положителна кампания, която да се води целенасочено и последователно, да се води с цел да се покаже, че това не е вярно”, каза Димитър Балтов, Обединение „Бъдеще за туризма“.
От Националния борд по туризъм смятат, че има нужда да бъде създаден бранд „България”, за да не губим туристи за сметка на съседните страни.
„А тази негативна кампания не е от вчера, не е от днес, не е от тази година. Това е една политика, даже бих казал държавна политика, която нагнетява едно отрицателно отношение, негативно отношение към всичко българско и особено към морето и нашия бранш”, заяви Емил Коларов.
Последвайте Faiton.bg във Facebook и Instagram за още идеи и съвети за пътувания.