Новини

Въвеждат входни билети за Халщат – градчето от приказките

Приказното градче Халщат в Австрия, разположено край езеро в австрийските Алпи, е вдъхновило създаването на Кралството на Арендел от филма Замръзналото кралство. Но жителите му са уморени от туристите, така че обмислят въвеждането на билетна система, която да ограничи броя на посетителите.

Халщат, известен със своя идиличен фон на планините Салцмаммут, прибягва до идеята след оплаквания, че градчето е пренаселено.

Този ход идва, след като над 100 местни жители блокират пътя миналия уикенд в отчаян опит да спрат туристите.

Кметът Александър Шевц казва пред The Times: „Ние наистина се опитахме да управляваме броя на посетителите. Но стигнахме до момент, в който сме на края на нашите възможности. “

Той добавя: „Като населено място можем да се справим само с половината от туристите, които ни посещават в момента“.

Градчето е наградено със статут на световно наследство на ЮНЕСКО през 1997 г., но именно популярността на Замръзналото кралство привлича повече посетители към него.

Около 10 000 туристи се стичат в района през високия сезон, като населеното място посреща един милион туристи годишно. Според местните жители, броят на автомобилите в района се е утроил през последното десетилетие.

Въпреки че не е ясно как ще се управляват туристите, едното предложение е да се продават билети с ограничение във времето, което би намалило броя на посетителите, които могат да бъдат в района по всяко време.

Това не е първият път, в който районът се сблъсква със свръхтуризъм – особено тези посетители, които искат да качат селфита в Instagram, където повече от 33 000 публикации са посветени на красотата на градчето.

Мечтаното от всички градче Халщат предприе тежки мерки срещу туристите

През последните месеци в най-популярната точка за селфита беше издигната ограда.

Местните жители казват, че са се наситили на туристи, позиращи в тихите им улици, като кметът решава буквално да блокира гледката, за да ги спре.

Андреа Цимерман посочва, че домът й, разположен малко над селфи спота, е изложен на постоянен шум, който, в крайна сметка, се отразява на здравето й.

Кметът Александър Шевц поставя „екран“, блокиращ гледката, но той е свален след протест в социалните медии. „Това беше просто опит. Обсъдихме го в Общинския съвет. Но планът вече е изхвърлен, няма да има такъв екран в Халщат“, допълва той.

Градът не е първият, започнал война с туристите. През април мъничко риболовно селище в Италия въведе 275 евро глоба за мотаене в най-натоварените части, опитвайки се да сложи рай на „анархичния хаос“.

Кметът на Портофино въвежда глобата в две „червени зони“, където посетителите често правят снимки и се събират туристически тълпи, съобщава The Times.

Зоните влизат в сила на фона на бума в туризма по време на великденските празници, когато градчето се посещава от около 1.7 милиона души – ръст с 12% спрямо миналата година.

Кои са най-красивите селца в света

Новосъздадените забранени зони в Портофино са активни всеки ден от сутринта до 18:00 ч. вечерта. Забраните ще останат в сила до 15 октомври.

Кметът Матео Виакава настоява, че те не са насочени към превръщането на града в „по-ексклузивен“, а идеята е всички да се насладят на красотата му и да избягват опасни ситуации, резултат от пренаселеността.

Той казва, че тълпите от туристи спират достъпа на спешните служби, което може да бъде много опасно.

Малкото риболовно селище, което има население от 369 души, е известно със своите морски дарове, луксозни бутици и къщи в пастелни цветове. То е популярно и сред звездите, като и Стивън Спилбърг, и Риана идват на празника на града с яхтите си.

Но Виакава твърди, че звездите няма да се фаворизират при налагането на глоби. „Портофино не е собственост на никого, принадлежи на всички“, казва той. „Всеки трябва да го уважава.“

Няколко европейски градове също предприеха мерки за обезкуражаване на туристите и лошото им поведение.

Местните власти в Амстердам предупредиха младите британци да „стоят настрана“ като част от голяма нова операция за „почистване“ на града от хедонистичното поведение.

Кампанията включва видео, показващо арестуван млад мъж, който очевидно е прекалил с алкохола.

Въпреки кампанията, която умишлено е насочена към млади мъже от Обединеното кралство, заетите в местната секс индустрия излязоха в подкрепа на британските туристи от мъжки пол.

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button