Новини

В японските ресторанти въвеждат два вида цени – за местни и за чужденци

Японските ресторанти въвеждат постепенно двустепенна система за ценообразуване в туристическите места, тъй като заведенията за хранене се стремят да спечелят от притока на чуждестранни посетители, без да отблъскват местните клиенти, пише японският в. „Никей“, цитиран от БТА.

Заведението за хранене и развлечения с традиционни мотиви Toyosu Senkyaku Banrai, отвори врати през февруари в близост до един от най-големите японски пазари за риба – „Тойосу“, в центъра на Токио.

В района има около 50 ресторанта, които са оживени от чуждестранни туристи, но работниците и купувачите на пазара са малко и се срещат рядко.

Много ястия, сервирани в тези ресторанти, като купа с морски таралеж от 10 000 йени (63,56 долара), са на цени дори по-високи, отколкото на луксозната търговска улица „Гинза“.

„Мечтата ми е да ям японска купа с морски дарове“, каза Ma Инмин, простигнал от Хонконг със семейството си. „Това е твърде евтино“, добави той, докато се наслаждаваше на купа покрита с риба тон и хайвер от сьомга на цена от 18 000 йени (115 долара).

Ето кои са най-луксозните ресторанти в Мюнхен

Ресторантите в Япония се насочват повече към туристите. „Японците не купуват шишчета от говеждо филе за 3000 йени (19 долара), но туристите в страната казват, че е евтино и ги купуват“, разказа Мики Уатанабе, председател и президент на голямата верига ресторанти „Уатами“ (Watami).

Веригата планира да отвори нови обекти само там, където се очакват чуждестранни туристи, добави Уатанабе.

През ноември бе отворен ресторант на „Уатами“ за храна за вкъщи, специализиран в говежди шишчета на скара. Продажбите на „Уатами“ на чуждестранни туристи през април са се увеличили със 76 процента, най-големият скок досега.

Въпреки това, ресторантите ще имат проблеми с разширяването си, освен ако не обслужват и японци. Едно възможно решение, което привлече вниманието, е двустепенното ценообразуване.

Заведението Tamatebako, предлагащо морски дарове и барбекю, което отвори врати през април в популярния столичен район за нощен живот „Шибуя“, има различни цени за жителите на Япония и чуждестранните туристи.

Ресторант подарява бутилка вино, ако не си пипате телефона

На цена от 5980 йени (38 долара) всеки, който може да докаже, че пребивава в Япония, може да си избере за ядене колкото пожелае измежду 60 продукта, включително и неограничени напитки, докато за туристи цената е 6980 йени (44 долара).

„Видях го в социалните медии и наистина исках да дойда“, каза жител на Хонконг, който изглежда е нямал нищо против да плати повече в „Таматебако“, отколкото местните. „Ако ям същите храни в родния си град, щеше да струва два пъти повече“, обясни той.

Шого Йонемицу, президент на компанията Trice, която управлява ресторанта, защити двустепенната ценова система: „Като се има предвид цената за обслужване на чуждестранни посетители в Япония, нямаме друг избор, освен да вдигнем цените“, каза той.

„Докато цените са правилно обяснени, ценообразуването на две нива не е правен проблем. Всичко зависи от това как потребителите го възприемат“, обясни адвокат Шохей Фурукава, който е запознат със законите за защита на потребителите в Япония.

Подобна тенденция за двойно ценообразуване планират не само заведенията за хранене в Япония. Японският замък Химеджи, построен през 14 век, който е част от световното културно наследство на ЮНЕСКО, наскоро разкри, че може да таксува чуждестранните посетители с четири пъти по-голяма сума, отколкото местните жители.

Ресторант приготвя и сервира супа от една и съща тенджера повече от 45 години

Влизането в замъка в момента струва 1000 йени (6,3 долара) за всеки над 18 годишна възраст и едва 300 йени за ученици.

Кметът на Химеджи съобщи по време на пресконференция миналата седмица, че градът може да въведе отделни цени за чуждестранни туристи. Това е стратегия, която и други области обмислят за борба с прекомерния туризъм в Япония.

През миналата година чуждестранните посетители в Страната на изгряващото слънце достигнаха рекорден брой от 25 милиона, според официални данни.

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button