Новини

Отново обмислят създаването на най-дългия мост в света между Сицилия и континентална Италия

Италия отдавна обмисля  идеята да построи мост между остров Сицилия и континента. Изключително амбициозният инженерен проект беше в предварителен етап от десетилетия, преди да бъде отложен през 2013 г.

Сега новото дясно правителство на Италия заяви, че иска да съживи плановете.

Премиерът Джорджия Мелони обяви, че ще поиска от ЕС да помогне за финансирането на предложението за няколко милиарда евро.

В момента до Сицилия можете да отидете със самолет, лодка или влак, който се превозва с ферибот от континентална Италия до острова.

Това зашеметяващо италианско градче ще ви даде 30 000 евро, за да се преместите там

Въпреки това, още в римско време идеята за мост, който да свързва двете земни маси, е била обсъждана.

Всъщност, според някои историци, древните римляни наистина са построили такъв, направен от варели и лодки.

Диктаторът Бенито Мусолини съживява мечтата за свързване на Сицилия с континента, но едва правителството на Силвио Берлускони в началото на 2000 г. получи финансиране от Брюксел.

През 2009 г. договорът за строителството е възложен на Messina Strait Company.

Предложената железопътна и шосейна връзка трябваше да свърже сицилианския град Месина с региона на Калабрия на континента, отбелязва Евронюз.

Но плановете бяха отменени през 2013 г., след като бившият премиер Марио Монти затвори строителната компания в поредица от съкращения.

Плановете за висящ мост между Сицилия и континента не бяха подкрепени единодушно.

Пет приказни градчета в Италия, които трябва да посетим

Защитниците твърдят, че връзката ще помогне за стимулиране на стагниращата икономика на острова и ще намали пропастта между богатия север и по-бедния юг на страната.

Поддръжниците също казват, че това ще позволи на товарните кораби, пристигащи по Суецкия канал, да прехвърлят стоките си на влакове в Сицилия.

Това би им позволило да бъдат транспортирани бързо до северната част на страната, спестявайки пари за дълги морски пътувания.

Железопътната и пътната връзка също ще облекчат натиска върху пренаселените фериботни услуги, които транспортират коли, камиони и влакове през Месинския пролив.

Но критиците твърдят, че гигантският мост би бил загуба на обществени средства и рисковано начинание в активна сеизмична зона.

Еколозите предупреждават и за риска за местните екосистеми и естетическите щети върху ландшафта.

В първия си бюджет, откакто пое ролята на премиер миналия месец, Мелони възстанови компанията, която ще наблюдава изграждането на висящия мост на Месинския пролив.

Каква е тайната на италианското джелато и как да си го направим у дома

Предложената пътна и железопътна връзка ще има централен участък с дължина над 3 километра, което ще го направи най-дългият висящ мост в света.

Ако проектът се осъществи, изглежда ще струва няколко милиарда евро. Мелони каза, че ще поиска от ЕС финансова помощ.

Строителството ще започне след две години и ще отнеме около пет.

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button