Новини

Дубай изгражда в пустинята най-голямото летище в света

Преди малко повече от 10 години – през октомври 2013 г., A320 на Wizz Air, пристигащ от Будапеща, влезе в новинарските емисии и заглавията на вестниците, след като се превърна в първия пътнически полет, кацнал на Al Maktoum International Airport, летището известно още като Dubai World Central (DWC).

Това съвсем ново летище, намиращо се на около 30 км югозападно от центъра на Дубай, е проектирано в не толкова далечно бъдеще да се превърне в най-голямото и най-натовареното в света, пише CNN.

Визията беше – и все още е – за футуристичен мегахъб, който да гарантира, че ролята на емирството като основен възел на глобалната икономика няма да се сблъска скоро с проблеми с капацитета.

Dubai Airports – летищният орган, управляващ както Dubai International (DXB), така и новото летище, обещава, че когато Al Maktoum International бъде завършено, то ще може да обслужва повече от 160 милиона пътници годишно, както и 12 милиона тона товари.

В перспектива това е с близо 63 млн. пътници повече, отколкото сегашното най-натоварено летище в света, Hartsfield-Jackson Atlanta International, е обслужило през 2022 г., и с близо 100 млн. повече, отколкото Dubai International. Да не забравяме, че DXB вече е най-натовареното летище в света извън САЩ и основната международна врата на Дубай.

Въпреки това, едно десетилетие и една пандемия след този първи пътнически полет, както и цели 13 години от първото му отваряне за карго операции, най-новото летище на Дубай все още е в процес на изграждане

В Дубай ще се возят с летящи таксита само след 2 години

DWC е намерило своята роля като център за поддръжка, ремонт и капитално-възстановителни работи на самолети – „MRO“ на езика на индустрията.

Той също така е домакин на редица въздушни карго оператори (включително Emirates Cargo – дъщерното дружество за товарни превози на националния превозвач на ОАЕ) и обслужва някои чартърни полети.

Редовните пътнически превози обаче са ограничени до тези, предоставяни от няколко нискотарифни превозвача, които обслужват предимно линии до Източна Европа, Русия и Централна Азия.

Какво се случва с амбициозните планове? Кога ще видим график или нови проекти?

Летище на бъдещето

Неотдавнашното авиационно изложение в Дубай, проведено в специално изградено за целта място на Al Maktoum International Airport през 2023 г., предложи някои интригуващи насоки за това какво предстои за DWC – и някои прозрения за дългосрочната летищна стратегия на Дубай.

„Дадохме приоритет на разширяването и инвестициите в DXB, за да отговорим на изискванията и плановете на нашите клиенти“, казва Пол Грифитс, главен изпълнителен директор на Dubai Airports, пред CNN. „Това ще продължи, докато не бъде усвоен целият възможен капацитет.“

Планът е да се увеличи максимално настоящият капацитет чрез „прилагането на иновативни технологии и ремонти за преосмисляне на използването на пространството“, казва Грифитс, добавяйки още 20 милиона пътници към текущия годишен капацитет на DXB от 100 милиона души.

„Това разширение не само ще осигури краткосрочен растеж, но и ще ни предостави допълнително време за изготвяне на стратегия за поетапното разширяване на DWC. Нашите прогнози за пътникопотока за 2023 г. са 86.8 милиона, съответно 88.2 милиона и 93.8 милиона за 2024 и 2025 г.“, добавя той.

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button