Съвети

Защо трябва да плащаме с кредитна карта, когато резервираме почивка?

На прага на един от най-големите празници – Великден, потребителски асоциации предупреждават да имаме едно наум, когато разглеждаме офертите за пътувания. Разходите за празничната трапеза, според тях, за тазгодишния Великден ще са с 25% – 30% по-високи спрямо миналата година. По-скъпи са и повечето екскурзии и почивки. Затова и все повече хора ще бъдат изкушени да разгледат офертите за намаления.

5% от жалбите в Европейския потребителски център през последната година са били свързани именно с проблеми при настанявания и почивки. Основните оплаквания са за разминаване между рекламните снимки и реалността при пристигане, както и за невърнати депозити или допълнително таксуване, за което не е имало основания, казват от „Активни потребители“.

В КЗП потребителите се оплакват най-вече от неточно изпълнение на програмите в туристическите пакети, от лоши условия и от качеството на предоставяните услуги в местата за настаняване или заведенията за хранене.

Как да намалим риска?

„Когато отиваме на организирана екскурзия или почивка с туроператор, условията са регламентирани в законодателството и там туристите са значително по-защитени“, коментира за businessnovinite.bg Богомил Николов от „Активни потребители“.

Повече капани има, когато сами организираме пътуването си. Особено, ако то е извън ЕС. В момента, заради евтината лира, Турция е доста изгодна дестинация, спрямо Гърция, например.

За какво да внимаваме, когато организираме пътуване?

„Може би най-важният съвет, който мога да дам е: използвайте кредитна карта при плащане на резервация или услуга“, каза Богомил Николов от „Активни потребители“. Защо? Това дава право да се оспори плащане.

„В случай на разминаване и оспорване на плащането от страна на потребителя, то търговецът ще трябва да докаже пред VISA или Mastercard, че е таксувал основателно потребителя, “ обясни още Николов и даде пример с вземане на кола под наем.

Как да резервираме евтина почивка това лято

„Плащате за наема на автомобила, а след това таксуват например 200 долара допълнително, заради нарушение на пътя, но вие не сте направили такова. В този случай търговецът ще трябва да докаже, че ви е таксувал основателно,“ обясни Николов.

И още съвети:

Ако нещо ви се струва твърде изгодно, то най-вероятно не е, а става въпрос за някаква уловка. Затова е важно да сравните офертите за сходни пътувания или услуги, преди да вземете решение.

Червена лампичка трябва да ни светне и когато търговецът е чисто нов и няма никакви отзиви за него или ако самият търговец те търси – било то с оферти по телефона или онлайн.

Последвайте Faiton.bg във Facebook и Instagram за още идеи и съвети за пътувания.

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button