Специална винена карта привлича туристи в Дунавският регион. В нейната изработка са участвали 17 изби, а целта е да бъде популяризирана Западна и Централна Дунавска равнина.
Статистиката сочи, че към тази част на България е насочен едва 4% от туризма и 12% от винения туризъм.
Идеята на винената карта е да запознае любителите на хубавото вино с местата, които могат да посетят в районите на избите.
Започват ежедневни разходки по Дунав с реновирания кораб „Русчук“
„Искахме да си върнем славата. Дунавският регион винаги е бил известен с винопроизводството си, още от времето на траките. Имаме бяло, червено, розе, пенливо вино, български и международни сортове. Имаме много природни богатства, свързани с реката, водни спортове, катерене, екопътеки, планини, културни богатства, съкровища, Белоградчишките скали“, разказа винопроизводителят Еми Маринова пред Bulgaria On Air. Една от целите на винената карта е да се привлекат и турооператори, с които да бъдат направени атрактивни маршрути.
Отделно винопроизводителите искат да възродят българските сортове.
„75% са международните сортове, а имаме много хубави наши – гъмза, тамянка, врачански мискет. Повечето вина, които изнасяме, са международни сортове. Трудно се произвежда вино, това е земеделие, особено, когато имаме собствени лозя. Грижите са много трудоемки, гроздоберът става на ръка, все по-малко хора искат да го правят“, каза още Маринова.
Последвайте Faiton.bg във Facebook и Instagram за още идеи и съвети за пътувания.