През тази година се наблюдават големи промени в гръцкия туризъм – от географското разпределение до сезонните колебания, пише „Катимерини“.
Страната може и да е на път да постигне рекордни приходи, но все повече посетители избягват най-скъпите дестинации. Освен това мнозина все по-често планират почивките си извън август, когато сезонът е в разгара си и огромният брой туристи оказва негативно влияние върху личното преживяване.
За мнозина търсенето на уникални преживявания се превръща в приоритет, въпреки че все още има много хора, които пристигат на групи и предпочитат предвидимостта и сравнително ниската цена на пакетите „ол инклузив“.
До миналата година Атика, регионът около столицата Атина, беше просто транзитна точка за посетителите на път за островите. Той се превърна в основна дестинация, тъй като туристите оценяват уникалната комбинация от европейска столица, пълна с културни забележителности, и обширни плажове. Краткосрочните наеми са в подем.
„Политико“: Не се разболявайте в Гърция, няма кой да ви помогне
Висококатегорийният туризъм все още процъфтява, както доказват процентите на заетост в 5-звездните хотели, но дори и тези туристи с високи доходи започнаха да избягват места като островите Миконос и Санторини в полза на качествени дестинации като Антипарос и Патмос.
Според изследователската компания Mabrian увеличението на цените на хотелите в Гърция в сравнение с 2019 г., последната година преди пандемията, е най-голямото в Европа. Цените в 5-звездните хотели са се повишили със 123% спрямо 2019 г. Франция и Италия може би все още са по-скъпи, но са и по-популярни, а Испания предлага конкурентни цени. Туристите все по-често се насочват към по-малко известни острови като Лерос, Наксос и Тинос и дори към континентална Гърция, където планинските селища за първи път се сблъскват с големи тълпи от чуждестранни посетители.