Новини

Погнаха нискотарифни авиокомпании заради допълнителни такси

Испанското министерство по въпросите на потреблението съобщи днес, че е започнало разследване срещу нискотарифни авиокомпании поради тяхната политика за допълнително таксуване на ръчния багаж на пътниците, както и поради други такси, които налагат. В резултат на тези практики повечето потребители плащат повече спрямо цената на самолетните билети, която е посочена първоначално, се казва в съобщението, цитирано от Ройтерс и БТА.

Ако при разследването се докаже, че нискотарифен авиопревозвач е нарушил правата на потребителите, то може да му бъде наложена глоба в размер на до 1 милион евро независимо от печалбата, която е формирал поради предполагаемите „непрозрачни“ такси. Ако обаче печалбата от тях надхвърля 1 милион евро, то глобата може да бъде увеличена до осем пъти от нейната стойност, отбелязва испанското министерство. То не посочва кои авиокомпании са обект на разследването.

Редица нискотарифни авиопревозвачи, сред които „Райънеър“ (Ryanair), „Изиджет“ (easyJet) и испанският им конкурент „Вуелинг“ (Vueling), таксуват допълнително пътниците за ръчен багаж с над определени размери, който те имат право да внесат в кабината на самолета.

Ще летим един върху друг в нискотарифните полети

Таксите за регистриран (чекиран) багаж, който се транспортира в багажното отделение на самолета, обикновено са по-високи от тези за ръчния багаж и нискотарифните авиокомпании също не ги посочват в първоначалната цена на самолетните билети, които предлагат. Освен това те таксуват пътниците допълнително, ако те желаят да пътуват на конкретна седалка в самолета или ако не изберат да се регистрират сами за полета.

Поради тези практики потребителят вижда първоначално една цена, когато планира да лети, която „не съответства в повечето случаи на това, което накрая плаща“, посочва министерството.

Испански съд постанови през 2019 г., че политиката на „Райънеър“ за налагане на допълнителни такси за ръчния багаж на пътниците представлява „злоупотреба“. Превозвачът обаче продължи да прилага тази политика, позовавайки се на „пазарното си право да определя размера на ръчния багаж“, който пътниците носят със себе си на борда на самолетите му.

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button