За туристите, завръщащи се от почивка, фотоапаратът със снимки, и куфарът, пълен със сувенири, обикновено са най-близкото до това да отнесат със себе си частица от дестинацията.
Но комуникационната компания ItalyComunica има по-добро предложение – бутилирала самия въздух на живописното италианско езеро Комо и продава тези кутии за 9,90 евро за брой.
Всяка кутия съдържа 400 милилитра „100% автентичен въздух“, събран от езерото Комо – дестинация, която през последните години става все по-популярна сред туристите благодарение на красотата си и асоциациите със знаменитости – Джордж и Амал Клуни притежават къща наблизо, а там са снимани филми като „Казино Роял“ и „Къщата на Гучи“.
Повече от 5.6 милиона души са посетили езерото през 2023 г. и броят им постоянно расте, според туристическото бюро на Ломбардия.
В опит да се възползва от популярността му, маркетинг специалистът Давид Абагнейл първоначално създава сайт за електронна търговия, продаващ плакати на езерото, след като среща много подобни постери на Сан Франциско и Лос Анджелис по време на медения си месец през 2022 г.
Последната му инициатива – продажба на въздух в кенчета, има за цел да „създаде сувенир, който може лесно да се транспортира в куфар“ и „нещо оригинално, забавно и дори провокативно“, казва говорител на ItalyComunica пред CNN, предава Дир.
„Това не е продукт, това е осезаем спомен, който носите в сърцето си“, казва Абагнейл пред изданието, добавяйки, че след като туристите се приберат вкъщи и отворят кутията, те могат да я използват като сувенирна поставка за химикалки.
Не всеки обаче е съгласен с идеята му. Кметът на Комо Алесандро Рапинезе казва, че би предпочел туристите да отнесат вкъщи други сувенири, като например копринените шалове, с които е известен районът.
Въвеждат такса за езерото Комо и система за туристическите пътеки в Италия
„Това е нова идея, която не е за всеки. Но като кмет на един от най-красивите градове в Италия смятам, ако някой иска да вземе част от въздуха ни у дома, това е добре, стига да носи и красиви спомени от тази област.“
Въпреки очевидната новост, това не е първата италианска дестинация, продаваща въздуха си. Абагнейл казва, че идеята, всъщност, идва от други места, като Неапол, където местният въздух се продава от години.
А през 2020 г. компания започна да предлага бутилки с „автентичен“ въздух от Англия, Шотландия, Уелс и Северна Ирландия, за да предостави на жителите на Обединеното кралство отвъд океана аромата на дома. Туристите могат да си купят кутии с въздух и в Исландия.
Канадска компания пък отбеляза бум на продажбите си през 2015 г., когато стотици китайски клиенти започнаха да купуват нейния консервиран въздух.