С цел популяризиране на София и България сред турските туристи, Министерството на туризма организира рекламно-опознавателен тур за журналисти от водещи турски печатни и електронни медии. Това съобщиха от пресцентъра на министерството на туризма.
По време на обиколката, министърът на туризма Зарица Динкова приветства турската делегация и разказа подробно за широката гама от възможности, които предлага България като целогодишна туристическа дестинация. Министър Динкова акцентира върху секторите рехабилитация, спа, балнеология, винен и кулинарен туризъм. Министърът запозна делегацията и с лечебните свойства на минералните води в България, която е на второ място в Европа по брой минерални извори след Исландия. Министър Динкова увери, че правителството на България и в частност Министерството на туризма полагат всички усилия за улесняване достъпа на турските граждани до туристическите услуги в България. Също така бяха обсъдени бъдещите планове и инициативи на Министерството на туризма за реклама на България в Турция.
Над 4,5 на сто е ръстът на туристите в зимните курорти през декември
Делегацията се запозна и с основните забележителности в столицата – Боянската църква, Триъгълникът на толерантността, Античният културно-комуникационен комплекс „Сердика“, Ларгото, Храм-паметникът „Св. Александър Невски“, Народно събрание, Националният исторически музей и др. Журналистите от Република Турция се запознаха и с българското вино, което се отличава с ярко изразена индивидуалност и много богати вкусови характеристики.
В края на посещението си членовете на делегацията споделиха отличните си впечатления от качеството на храната, отношението, гостоприемството и културно-историческото богатство, което притежава българският народ. След визитата, до момента, са публикувани печатни и видео материали достигали до над 1,5 млн. потребители в Турция.