Новини

В Европа изграждат най-дългия подводен железопътен и автомобилен тунел в света 

Дания и Германия скоро ще бъдат свързани с 18-километров подводен тунел. Тунелът Fehmarnbelt ще бъде най-дългият комбиниран железопътен и пътен тунел в света. Очаква се бъде завършен през 2029 г.

Този проект е на стойност 10 милиарда евро и пресича участък от Балтийско море, известен като Fehmarn Belt. Той ще свърже Rødbyhavn на датския остров Lolland и Puttgarden в Северна Германия.

Ще съкрати ли тунелът времето за пътуване от Германия до Дания?

Тунелът, официално наречен Fehmarnbelt Fixed Link, ще има две двулентови магистрали и две електрифицирани железопътни линии.

Пътуването през него ще отнеме седем минути с влак и 10 минути с кола, като се избягва 160-километрово отклонение през континенталната част на Дания. Времето за пътуване с влак от Хамбург в Германия до Копенхаген в Дания ще бъде намалено от около пет часа на по-малко от три.

254 тунела и 435 моста: Защо хиляди искат да пътуват от Белград до Бар с влак

Пътна връзка ще замени невероятно натоварената фериботна услуга , която превозва милиони пътници годишно, намалявайки времето за пътуване с почти час.

Дания също планира изграждането на високоскоростни електрически железопътни линии до и от тунела. И влаковите услуги ще продължат да преминават през датската граница до Швеция, Норвегия и Финландия.

Как ще бъде построен тунелът Fehmarnbelt?

Идеята за свързване на Германия с Дания с тунел не е нова. След 10 години планиране строителството започна през 2020 г. от датска страна и след това през 2021 г. от германска страна.

Тунелът ще струва общо 10 милиарда евро, като Европейският съюз ще предостави 1,1 милиарда евро за проекта, предава Евронюз.

Той ще бъде сглобен на под 40 метра във водите на Балтийско море с помощта на 89 масивни бетонни секции. Те ще бъдат предварително построени на сушата и след това ще бъдат спуснати във водата с помощта на кран. Femern A/S, държавната датска компания, която отговаря за проекта, се надява, че ще бъде готова да потопи първата от тези секции до 2024 г.

Защо тунелът на любовта в Клеван е едно от най-романтичните места в Украйна

След като бъдат поставени, бетонните секции ще бъдат монтирани заедно и ще бъдат монтирани други елементи като железопътни релси, вентилация и камери.

Някои екологични групи поставиха под въпрос въздействието на тунела върху дивата природа в пояса Фемарн – защитена зона на ЕС.

Но Fermern A/S казва, че тунелът ще „увеличи капацитета и ще облекчи задръстванията по железопътната и пътната мрежа в Дания“. Компанията също така твърди, че това ще доведе до „значителни“ спестявания на време, енергия, гориво и CO2 емисии.

Последвайте Faiton.bg във Facebook и Instagram за още идеи и съвети за пътувания.

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button