Съвети

Важни съвети за какво да внимаваме при резервирането на почивка

Лятото е в разгара си, а с него и плановете за отдих и пътувания. Как обаче да се предпазим от евентуални измами и провал на дългоочакваната почивка. От Комисията за защита на потребителите посочват за какво да внимаваме.

Как да изберем надежден туроператор?

-Уверете се, че туроператорът е регистриран и има валидна застраховка „професионална отговорност”. Това ще Ви даде възможност за компенсация, в случай че получите услуга, която не отговаря на първоначално договорената. Справка можете да направите в регистъра на туроператорите и туристическите агенти, публикуван на сайта на Министерството на туризма.

-Полезно е да проверите и какъв опит споделят хората, които вече са ползвали услугите на туроператора – имало ли е проблеми с пътувания, как е реагирал на тях и т.н.

За какво да проверим преди да подпишем договор?

-Каква е крайната цена на пътуването – поискайте от туроператора да я потвърди.
-Поинтересувайте се какво точно ще получите срещу парите си – в офертата трябва да се съдържа информация за включените в пакета услуги и за тези, които ще трябва да заплатите допълнително.

6 важни съвета, за да летим до празна седалка в самолета

-Обърнете внимание на продължителността на пътуването, на категорията и вида на хотелите, в които ще бъдете настанени, както и на броя на нощувките и храненията. Проверете също вида и категорията на превозните средства, с които ще се извърши пътуването.
-Непременно изискайте сключването на писмен договор и издаването на ваучер за платените от Вас услуги в пакета. Пазете всички платежни документи за внесените от Вас суми.

Как да реагираме на възникнал проблем по време на пътуването?

Уведомете управителя на хотела или представител на туроператора или турагента за възникналия проблем. Настоявайте да Ви бъде предоставено това, за което сте заплатили. Важно е, ако Ви се наложи да направите някакви допълнителни плащания поради това, че туроператорът не е изпълнил свои ангажименти по договора, да пазите всички платежни документи. Те ще са Ви необходими на по-късен етап, за да Ви бъдат възстановени сумите от туроператора или от застрахователното дружество, с което туристическата фирма има сключен договор. Ако не успеете да решите проблема на място или на по-късен етап с туроператора, потърсете съдействие от Комисията за защита на потребителите.

Колко време има, за да се сигнализира за проблем?

Срокът за рекламния е е 14 дни.

Какво още можем да направим, преди да заминем, за да си осигурим спокойствие?

-Позвънете в хотелите, в които се предвижда да бъдете настанени, за да се уверите, че резервациите са потвърдени и плащанията са извършени.

Защо трябва да плащаме с кредитна карта, когато резервираме почивка?

-Проверете и резервациите на билетите за транспортните средства, с които ще се извърши пътуването.
-Не забравяйте да вземете със себе си договора за пътуването или поне издадения ваучер, в който са описани подробно всички услуги, за които сте заплатили и следва да получите.
-Непременно трябва да предвидите резервни средства, които ще са Ви необходими, ако се наложи да направите допълнителни разплащания в случай, че нещо не стане така, както е договорено.
-Не пропускайте да проучите паспортния и визовия режим на страната, която ще посетите, за да вземете всички необходими лични документи.

Последвайте Faiton.bg във Facebook и Instagram за още идеи и съвети за пътувания.

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button