Новини

Самолетите имат тайни помещения, за които пътниците не знаят

В по-големите самолети има някои тайни зони, където пилотите и кабинният екипаж отиват да почиват по време на дълги полети. Пътниците нямат достъп до тях при никакви обстоятелства и те са добре скрити от погледа им.

Наричат ​​се отделения за почивка на екипажа и местоположението им в самолета варира.

При по-новите самолети, като Boeing 787 или Airbus A350, те са разположени над основната кабина, в горната част на фюзелажа. Но при по-старите самолети те могат да бъдат и в товарното отделение или просто в основната кабина, съобщава CNN.

Тези помещения са две- едно за пилотите, което обикновено седи над пилотската кабина и често включва две легла и седалка с облегалка, и друг за кабинния екипаж, обикновено съдържащ шест легла или повече и е разположено в задната част на самолета, където се приготвят и съхраняват храна и напитки.

Авиокомпаниите имат думата при конфигурацията на зоните за почивка на екипажа, когато купуват самолет, но основните параметри се определят от регулатори като Федералната авиационна администрация. Той налага, например, че зоните за почивка на екипажа трябва да бъдат „на място, където натрапчивият шум, миризми и вибрации имат минимален ефект върху съня“, и че те трябва да бъдат с контролирана температура и да позволяват на екипажа да регулира осветлението, предава „Бизнес новините“.

Защо стюардесите не пият кафе и чай в самолета?

Леглата трябва да са с определени размери и трябва да има обща зона за преобличане.

Зоните за почивка на екипажа са проектирани така, че да не привличат твърде много внимание от страна на пътниците, независимо къде се намират: „Пътник, който минава покрай тях, вероятно би си помислил, че това е килер“, казва Сузана Кар, стюардеса в United Airlines, която работи на Boeing.

„Понякога имаме хора, които си мислят, че това е врата на баня и се опитват да я отворят, но вместо това просто им показваме пътя към тоалетната.“, казва тя.

При малко по-стари самолети, като Airbus A330, отделението за почивка на екипажа може да бъде и в товарното отделение, така че вместо това стълбище ще води надолу. Но при още по-стари самолети като Boeing 767, зоните за почивка се намират в основната кабина и представляват просто облегалки със завеси около тях.

Членовете на кабинния екипаж на дълги полети обикновено прекарват най-малко 10% от планираното полетно време в зоните за почивка.

„Средно това означава около 1,5 часа за полет на дълги разстояния“, казва Каролина Аман, стюардеса във Finnair, която работи на самолети Airbus A330 и A350. Това обаче може да варира в зависимост от авиокомпанията и времето на полета – времето за почивка може да продължи до няколко часа.

Зоната за почивка на пилотите, която е отделна от тази, предназначена за кабинния екипаж, е близо до пилотската кабина. В зависимост от продължителността на полета, на борда може да има до четирима пилоти, но двама винаги ще бъдат в пилотската кабина.

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button