Новини

Приключенските пътувания стават тенденция през 2023 г.

„Активно пътуване“ няма катеогорично определение. То може да означава пешеходни приключения от точка до точка, велосипедни преходи из Европа или скайрънинг в Доломитите.

Обединяващият фактор е глобалният стремеж към активно бягство след пандемията. Проучване на Statista показва, че почти 30 % от хората очакват дистанционната работа да се превърне в тяхна постоянна реалност, а други 36 % предвиждат хибридно работно бъдеще.

Тъй като тази нова, свързана с работа в домашна среда тенденция, не е преходна, дистанционните и хибридните служители търсят активни почивки, които им позволяват да спортуват и да откриват различни от обикновена ваканция преживявания, докато се потапят в природата по време на престоя си.

През 2023 г. резервирането на приключенски пътувания ще положи само началото на индустрия с обещаващо бъдеще.

Как да прекосим Босфора с кану

„Пътуващите търсят баланс, а активността е част от него“, казва пред Euronews Джими Карол, съосновател на компанията за приключенски пътувания Pelorus. „Хотелите започват да се съобразяват с този начин на мислене чрез постелки за йога в стаята, маршрути за бягане или пешеходни пътеки, което спомага за насърчаването на тази нарастваща тенденция.“

При ограничените средства за отпуск активните хора трябва да балансират между желанието си за пътуване и други приоритети, като срещи с приятели и семейство. Това е предизвикателство за компаниите за приключенски пътувания. Увеличават се груповите пътувания, независимо дали става въпрос за семейства от няколко поколения или за групи приятели, които празнуват някакъв повод. Налагат се дейности и настаняване, които да са привлекателни за всички членове на семейството. Наблюдава се и увеличение и на „пътуванията по-близо до дома“. Интересът към Исландия е нараснал значително по време на пандемията, тъй като тя предлага отдалеченост и приключения само на кратък полет от Обединеното кралство и Европа.

По-широкият пазар на приключенски пътувания вече е във възходяща тенденция. По-рано тази година в доклад на изследователя на пазара Next Move Strategy Consulting се оценява, че през 2021 г. глобалният пазар на приключенски туризъм е бил на стойност 290 млн. евро, но прогнозата е, че до 2030 г. той ще нарасне до 2,8 млрд. евро.

Полет с жирокоптер над Черно море

Тъй като пътуващите се стремят да разширят границите си, излизайки от пандемията – както физически, така и психически – се отварят нови приключенски ниши. Почивките с ходене и колоездене ще станат по-популярни. На пазара вече се появяват маршрути, ориентирани към природата, с активни елементи.

Туристите все по-малко се интересуват от почивка ол инклузив, при която лежат на плажа или край басейна в продължение на седмица. Те искат да излязат от зоната си на комфорт, да придобият нови умения или да се похвалят с невероятно постижение.

Актуални са едноседмични ваканции с курсове по ветроходство на Карибите например. Променя се и възрастта на предпочитащите приключенски ваканции. Само допреди пет години тя е била избор за хората над 60 години. Но сега активните хора на от 35 до 55 години са много повече.

С каяк около остров Капри – тайни плажове и пещери

Пандемията ни научи да се възползваме от момента. Тъй като хората се стремят към по-автентични културни преживявания, осъзнават, че ветроходството например предлага възможност да изследват дадена дестинация по наистина уникален начин и да се свържат на съвсем различно ниво с местните жители, невъзможен на круизен кораб…

Активните пътувания ще набират скорост през следващата година, прогнозират и тур операторите, които вече ще предлагат персонализирани преживявания. От плуване в студено езеро, до преминаване на румънския отговор на Ел Камино де Сантяго или изкачване по ръба на вулкан- пътешественици на различна възраст, с различни способности и интереси ще търсят нови начини за активно опознаване на света.

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button