Свят

Ето колко струва да полетим с най-големия дирижабъл в света

 

Това не е самолет, а гигантски дирижабъл. В него ще има място за 100 пътници. Това би трябвало да е възможно от 2024 г. с Airlander 10.

Просторната машина, която е наполовина самолет, наполовина дирижабъл, от 2030 г. ще бъде напълно електрическа, както твърди компанията Hybrid Air Vehicles (HAV) .

Airlander 10 – с дължина 92 метра, височина 25 метра и ширина 43 метра, в момента е най-големият дирижабъл в света. Той не само впечатлява с екологичността си, но и с луксозния си дизайн. Това включва широки кожени седалки, прозорци от пода до тавана и възможност за спане директно в апартамент на борда, пише profit.bg.

снимка: Hybrid Air Vehicles

Според Джордж Ленд, директор по развитието на търговския бизнес в Hybrid Air Vehicles, полетът с Airlander е по-малко бързо достигане на определена дестинация, а по-скоро достигането до нея с удоволствие.

Първите полети с Airlander 10 ще се предлагат от 2024 г. Шведският стартъп Ocean Sky вече предлага възможност за резервиране на места на борда. Но не всеки може да си позволи това пътуване. Кабина Horizon за 2 души струва малко под 200 000 евро и включва 36-часова екскурзия – полет до Северния полюс, обиколка с водач и връщане.

дирижабъл
снимка: Hybrid Air Vehicles

Този тип превозно средство има обаче един съществен недостатък: скоростта. Прототипът на Airlander досега е достигнал максимум 92.6 километра в час в тестовете. За сравнение: Boeing достига десет пъти по-висока скорост в своя пик. Така че пътуващите могат да очакват полетно време от шест часа и половина по маршрута Осло-Стокхолм. В нормален самолет полетът отнема около час.

В допълнение към маршрута към Северния полюс, компанията вече обяви и други маршрути за дирижабъла. От 2025 г., например, се очакват Барселона – Палма де Майорка (пътуването ще отнеме четири часа и половина), както и Ливърпул – Белфаст (5 часа и 20 минути) и Сиатъл – Ванкувър (за около 4 часа).

За да може Airlander да влезе в серийно производство, трябва да бъдат проведени общо 200 безаварийни часа във въздуха. Прототипът завършва общо шест тестови полета, но не всички от тях приключват гладко. Какво предстои – скоро ще се разбере.

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button