Времената се променят – както и навиците ни при пътуване. Тъй като официално се възстановяваме от пандемичните ограничения за пътуване, пътешествениците търсят повече дестинации, които не са в полезрението на радара, и нови извинения да отидат на почивка.
От посещение на популярни филми и телевизори до пътувания, които празнуват напускането на работа, всякакъв вид тенденции в пътуванията ще се появят през следващата година според гурутата на пътуванията в Expedia Group. Използвайки данни за пътувания от първа страна и анкетирайки 20 000 пътници по света, Expedia направи проучване, за да разбере какво ще има в картите за пътувания през 2024 г. Ето най-ниското.
Set-jetting
Гледали сте „Белият лотос“, но какво ще кажете за действителния престой в емблематичния хотел в Сицилия? Според Expedia следващата година хората ще правят поклонения до емблематични места за заснемане на филми и телевизия със самолет. Тайланд („Белият лотос“ S3), Париж („Емили в Париж “) и Малта („Гладиатор 2“) са най-добрите избори за туризъм през следващата година. Извадете най-добрата си забрадка и големи слънчеви лъчи, защото е време да насочите вътрешната си Таня МакКуоид.
Тур туризъм
Отивам на почивка? Дадено. Да видите един от любимите си музикални изпълнители по едно и също време? Дадено. Със завръщането на световните турнета след пандемията и успеха на турнетата Eras и Renaissance, Expedia прогнозира, че суперфеновете ще пътуват по света за концерти през следващата година.
Това е най-евтината европейска столица за дигиталните номади
Измами на дестинация
TikTok обича добър дуп – нещо, което изглежда и се усеща подобно на нещо друго, но не е съвсем истинското. През 2024 г. това ще се разпространи и в пътуванията, тъй като туристите търсят по-достъпни и по-малко натоварени алтернативи на някои от най-търсените дестинации в света. Помислете за Парос вместо Санторини, Пърт вместо Сидни и Тайпе вместо Сеул.
Vibe check-in
Удобното легло и хубавата гледка просто вече не са подходящи. Когато резервират хотели, все повече и повече пътници търсят хотели със специфично настроение, независимо дали са ретро, странни или модерни. Отзивите, в които се споменава „вайба“ на хотела в приложението Hotels.com, са нараснали с цели 1090 процента тази година.
Go-cases
Необичайни поводи за предприемане на пътуване ще бъдат в картите за пътуващите през 2024 г. Това може да са кучешки месеци, годишнини за първа среща или извинение за много специална вечер за среща. Един на всеки четирима респонденти в проучването казва, че търси „всякакво извинение“, за да се измъкне с любимите си хора, докато една трета от пътуващите планират да предприемат повече пътувания със семейството и приятелите през следващата година, отколкото през 2023 г. Годишнини, важни рождени дни и работа -свързани поводи (напр. повишение, пенсиониране или дори напускане на работа) ще бъдат едни от най-популярните катализатори на пътуването.
Генеративни AI помощни средства за пътуване
Знаем, че всички се страхуваме от AI, но той може да се превърне в божи дар, когато навигирате в чужди земи. Въпреки че само 6 процента от пътниците са използвали ChatGPT, за да планират пътуване през 2023 г., Expedia Group прогнозира, че „поколението на генеративния AI“ пътешественици ще навършат пълнолетие и ще възприемат напълно тази технология по време на своето пътуване. Всъщност данните от проучването разкриват, че половината от пътуващите се интересуват от използването на генеративен AI, за да планират следващото си пътуване, а 1 от 3 казват, че е много полезно, когато правят планове за пътуване.