Над 4,5 процента е ръстът на туристите в зимните курорти през месец декември в сравнение със същия период на минала година, каза днес във Варна министърът на туризма Зарица Динкова. Тя уточни, че най-сериозно е увеличението при гостите от Турция – близо 22 на сто. Има ръст и при туристите от другите ни съседни страни – Румъния, Северна Македония, Сърбия, Гърция. Министърът посочи още, че има и ръст на туристите за градски и уикенд туризъм у нас, като сериозно увеличение бележат гостите от Испания и Италия.
Във Варна министър Динкова представи новата програма за подпомагане на черноморските общини, като подчерта, че за пръв път се реализира такова партньорство между министерството, местните власти и бизнеса. Тя припомни, че по програмата ще бъдат финансирани общо 21 проекта. От общия бюджет – близо 5 милиона лева, общините във Варненско са спечелили около 2 милиона лв. Държавата финансира 60 на сто от стойността на проекта, допълни още Динкова. Тя уточни, че програмата е пилотна и се обмисля през тази година да бъде разширена още.
Зарица Динкова: Искаме да разширим програмата за реклама на Черноморието ни
По повод подготовката за предстоящия летен сезон министърът посочи, че ще инициира среща с нейните колеги от министерствата, имащи отношение към работата на сектора. По думите ѝ в разговора за навременното разрешаване на евентуални проблеми за сектора участие могат да вземат министрите на регионалното развитие, здравеопазването, околната среда, предава БТА.
На въпрос дали смята, че ще бъде засегната от предстоящите през март рокади в кабинета Динкова отговори, че е в него по покана на премиера Николай Денков и вицепремиера Мария Габриел, от които до момента е срещала само пълна подкрепа. Ще уважа всяко тяхно решение, давам най-доброто от себе си в работата си и ще продължа да го правя, допълни Динкова.
Кметът на Варна Благомир Коцев допълни, че Варна е спечелила два проекта по новата програма на министерството, на обща стойност близо 480 000 лева. По думите му акцент в рекламата на града ще бъде представянето му като дестинация за четири сезона с възможности за СПА, балнео и уикенд туризъм. Кметът уточни, че за Варна ключов пазар е германският и затова усилията ще бъдат насочени натам. Той каза още, че по реализацията на проектите Общината ще си партнира с два туроператора.