Новини

Възраждат туризма в Дунавския регион с винена карта

Специална винена карта привлича туристи в Дунавският регион. В нейната изработка са участвали 17 изби, а целта е да бъде популяризирана Западна и Централна Дунавска равнина.

Статистиката сочи, че към тази част на България е насочен едва 4% от туризма и 12% от винения туризъм.

Идеята на винената карта е да запознае любителите на хубавото вино с местата, които могат да посетят в районите на избите.

Започват ежедневни разходки по Дунав с реновирания кораб „Русчук“

„Искахме да си върнем славата. Дунавският регион винаги е бил известен с винопроизводството си, още от времето на траките. Имаме бяло, червено, розе, пенливо вино, български и международни сортове. Имаме много природни богатства, свързани с реката, водни спортове, катерене, екопътеки, планини, културни богатства, съкровища, Белоградчишките скали“, разказа винопроизводителят Еми Маринова пред Bulgaria On Air. Една от целите на винената карта е да се привлекат и турооператори, с които да бъдат направени атрактивни маршрути.

Отделно винопроизводителите искат да възродят българските сортове.

„75% са международните сортове, а имаме много хубави наши – гъмза, тамянка, врачански мискет. Повечето вина, които изнасяме, са международни сортове. Трудно се произвежда вино, това е земеделие, особено, когато имаме собствени лозя. Грижите са много трудоемки, гроздоберът става на ръка, все по-малко хора искат да го правят“, каза още Маринова.

Последвайте Faiton.bg във Facebook и Instagram за още идеи и съвети за пътувания.

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button