Най-голямата верига за кафе в света „Starbucks” съобщи, че пуска на пазара в Италия линия напитки със съдържание на зехтин.
Главният изпълнителен директор Хауърд Шулц каза, че „неочакваният и кадифен, вкус на зехтина… подсилва кафето и остава приятен вкус“.
„Starbucks” е сред големите американски компании, които се сблъскват с пречки при опитите си да навлязат по-широко на италианския пазар на храни и напитки.
Teztour
Понастоящем „Starbucks” има около 20 кафенета в страната.
„Сега ще има хора, които ще кажат: зехтин в кафето? Но доказателството за качеството е в чашата“, написа Шулц на уебсайта на компанията.
„За повече от 40 години не мога да си спомня момент, в който да съм бил по-развълнуван, по-ентусиазиран“, добави той.
Фирмата планира да пусне селекцията от топли и студени напитки в магазините в Южна Калифорния в САЩ тази пролет. Великобритания и Япония ще ги последват по-късно тази година.
Серията „Oleato”, която ще бъде пусната днес на пазара в Италия, включва ледено еспресо и лате със зехтин, „приготвено на пара с овесено мляко“.
Ще се предлага и студено кафе, в което „копринена инфузия от зехтин екстра върджин „Partanna“ ще се комбинира с ванилова пяна.
Зехтинът е ключова част от средиземноморската диета, свързана със страни като Италия, Гърция и Испания.
Каква е тайната на италианското джелато и как да си го направим у дома
Ползите му за здравето могат да се отдадат отчасти на мононенаситените мастни киселини, които съдържат витамини и минерали, и на полифенолите, които са микроелементи, получени от маслините.
Миналата година в платформата за споделяне на видеоклипове TikTok се появи тренд „да пиеш зехтин“, като поддръжниците му твърдяха, че той има противовъзпалителни свойства.
Някои италианци призоваха за бойкот на „Starbucks”, когато тя обяви плановете си да отвори първия си магазин в страната през 2018 г.