Новини

Албания се оказа неподготвена за рекордния туристически сезон

Албания се радва на голям приток на туристи през този летен сезон, като властите очакват над 8 милиона чужденци да влязат в страната само през летище Ринас с цел туризъм, съобщава за БТА агенция АТА.

Президентът на Албанската агенция за пътувания и хотелиерски услуги (ATHS) Бесник Вати говори в интервю за АТА за добър сезон и дори добави, че големият наплив от туристи ги е заварил неподготвени.

„Никой, нито туристическите оператори, нито правителството бяха подготвени за такъв голям наплив от туристи“, каза той. Вати изброи някои от причините, поради които Албания в момента е много популярна дестинация.

Според него летищната и пристанищната инфраструктура и увеличаването на „нискотарифните“ полети са изиграли основна роля, а рекламата чрез социалните медии е друг фактор. Вати дори смята тези фактори за революция.

Кои са най-добрите плажове в Албания

„Ситуацията през 2023 г. се предвижда да бъде най-добрата, която Албания някога е имала. Причините, които ни доведоха до тази ситуация, са главно голямото откриване на летището в Тирана, началото на „нискотарифните“ полети и два до три пъти увеличение на градовете, с които има директни полети от Тирана, в сравнение с предходната година. Междувременно по време на пандемията започнаха директни полети от Близкия изток“, каза ръководителят на ATHS за ATA. Според него това е причината Албания да се възползва от нарастващ брой туристи.

Вати е оптимист, че Албания ще продължи да има успешни летни туристически сезони, както по отношение на броя туристи, така и по отношение на приходите.

„Тази ситуация ще продължи и през следващите години и числата не само ще останат такива, каквито са, но и ще има прогресивно нарастване от година на година“, подчерта той. Ръководителят на ATHS говори и за ролята на социалните медии.

Албания търси 100 хиляди служители в туризма

„Трябва да се добави другата революция, която донесоха онлайн медиите, които без да е необходимо да се плаща, разпространяват информация за ситуацията, красотите, условията, правят сравнения на цените в различни дестинации, разпространяват информация. В социалните мрежи не се конкурираме с това кой плаща повече, а с качествата на дадена дестинация. Например: ако публикувате снимка от Ксамил, Валбона, Тети или Тирана, много чужденци ще бъдат повлияни в решението си да посетят тези места. Някои други ще пишат и ще предоставят информация. Това всъщност е реклама, която естествено мултиплицира тези качествени предимства по отношение на други страни“, каза Вати.

Той се спря и на някои от проблемите, пред които е изправен този сектор.

„Бизнесът, правителството, държавата, никой не беше подготвен за този голям наплив. Трябва да имате служители и обучени хора. Трябва да имате капацитет да ги транспортирате, защото не става дума за подготовка от днес за утре. В същото време градският и междуградският транспорт трябва да бъдат подобрени. Трафикът е друг елемент, който трябва да бъде подобрен“, каза Вати за АТА.

Броят на чуждите граждани, посетили Албания през първите шест месеца на тази година, достигна 3 396 932 души.

Според доклад, публикуван от Института по статистика (INSTAT), този брой се е увеличил с 33% в сравнение със същия период на 2022 г.

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button