Новини

Ето кои европейски летища отменят правилото за 100 мл течност в ръчния багаж

Все повече европейски летища внедряват в системите си за сигурност 3D скенери и усъвършенстваната рентгенова технология за идентифициране на експлозиви.

Това позволява да бъде премахнато правилото за до 100 мл течност в ръчния багаж на пътниците, въведено след терористичната заплаха с течна бомба на лондонското летище Хийтроу през 2006 г.

Новото оборудване за проверка – наречено система за откриване на взривни вещества в ръчния багаж (EDS-CB) по стандарт С3, ще направи сигурносттамного по-ефективна и ще намали опашките и закъсненията.

Още в края на 2022 г. редица държави обявиха плановете си за постепенно въвеждане, а някои вече го направиха.

Защо трябва да вадим лаптопа и телефона от багажа си при проверките на летището?

Други се надяват тази нова технология да започне да функционира преди летния сезон през 2024 г., но въпреки това повечето големи летища в Обединеното кралство изостават от плановете си, пише британският портал TimeOut. За разлика от тях, на Стария континент вече има европейски летища, готови да отменят правилото за 100 мл течност.

През април миналата година летище „Лондон Сити“ започна да използва скенерите „C3“, а през ноември „Лийдс Брадфорд“ обяви плановете си да направи същото тази година.

Смята се, че и лондонските „Гетуик“ и „Хийтроу“ трябва да въведат промените до началото на следващата година.

Ирландия ги изпробва на летищата в Дъблин и Корк, а на летище „Шанън“ технологията вече е въведена.

Амстердамското летище „Схипхол“ също облекчи правилата за течности благодарение на скенерите още през 2021 г., а в Рим „Фиумичино“ и международното летище „Леонардо да Винчи“ също въведоха С3.

В Испания – „Барахас“ в Мадрид и „ЕлПрат“ в Барселона въвеждат промяната тази година, така че на пътниците няма да се налага да мислят за ограничаване на течностите и за изваждане на електрониката от чантите си.

Как се опакова багаж за околосветско пътешествие

До края на годината летището в Палма де Майорка също трябва да ги последва, а през 2025 г. промените ще бъдат въведени и в Малага и Коста дел Сол.

От миналия октомври летище „ПарижОрли“ изпробва технологията на своя Терминал 3 и това ще продължи до същия месец през 2024 г.

Летището в Женева също е започнало да експериментира с новата технология, но все още не е обявено постоянно внедряване.

В САЩ това отдавна не е новост – летищата „ХартсфийлдДжаксън“ в Атланта и „О’Хеър“ в Чикаго използват технологията от години.

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button